1. Láncfogó

Egy párral indul a játék. A kiválasztott 2 fogó kézen fogva megpróbálja elkapni a többi embert, akit sikerül megfogni, az beáll a láncba. Minél hosszabb a lánc, annál nehezebb a mozgás, viszont a lánc két szélén álló emberek bármelyike megfoghatja a még szabad játékosokat. Bekerítés ér, azonban ha a lánc elszakad, és valakit így sikerül elkapni, az nem számít, szaladhat tovább.

2. Kelj fel, Jancsi!

Ezt a játékot akár már 4 ember is tudja játszani, azonban ez is úgy jó, ha minél többen részt vesznek benne. Önkéntes alapon vagy kiszámolóval kiválasztanak maguk közül egy Jancsit, aki adott távolságra a többiektől háttal áll meg. A többiek egy vonal mögött egymás mellé állnak, Jancsi hangosan azt mondja, "Kelj fel Jancsi!", valaki a vonal mögött állók közül megkérdezi, hogy "Hány órára!" ,erre Jancsi válaszol az előzetesen megvitatott mértékek alapján. Például: 2 hordó előre (a játékos kettőt fordul a tengelye körül, miközben Jancsi felé közelít), 3 pipi előre (a játékos cipője orra elé helyezgetve lábát, lelépi a három kis lépést), 1 tigris hátra (a játékos egy nagyot ugrik hátra), maradj az ágyban (a játékos kimarad), legégett a házad (a játékosnak vissza kell állnia a vonal mögé, és előről kezdeni). A játék lényege, hogy a háttal álló Jancsi nem tudhatja, éppen kinek ad utasítást arra, hogy lépjen, hiszen a soron következő játékos helyett mindig más kérdezi meg, hogy "Hány órára?", illetve Jancsi azt sem tudja, hogy ki mekkorákat tud lépni, vagy aktuálisan milyen közel áll hozzá. A játékban az győz, aki először eléri Jancsi vállát ,így ő lesz az új Jancsi.

3. Ipiapacs

Ez a játék egyfajta bújócska-fogócska. A játékosok kiválasztanak maguk közül egy fogót, aki csukott szemmel elszámol lassan 20-ig, addig a többiek elbújnak. Ha a fogó megtalálja a búvóhelyüket és észreveszi őket, akkor el kell kapnia őket míg akiket észrevettek futva menekülhetnek. Csak akkor esnek ki, ha a fogó megérinti a vállukat, azonban ha vissza tudnak futni arra a helyre, ahol a fogó számolt és megérintik azt a pontot amiben megegyeztek (legyen ez egy fa vagy játszótéri elem, falrész), valamint azt mondják "1-2-3 Ipiapacs!" akkor biztonságban vannak. Az veszít akit a fogónak sikerül megérintenie. A következő körben ő lesz a fogó.

4. Labdás ügyességi játékok:

  • A párok egymásnak dobálják a labdát (kettőt egyszerre, mindkét játékosnál van egy labda). Sikeres dobás után, mindketten egy lépést hátralépnek.
  • Párok egymásnak dobják a labdát, de mindig valami különleges módon: pl. háttal, vagy egyik láb alatt, stb. Ki tud érdekesebb feladatot kitalálni?
  • Lerakjuk a labdát a földre, onnan próbáljuk felhozni pattogni úgy, hogy csak ütögetjük ütemesen.
  • Falnak dobjuk a labdát, tapsolunk egyet mielőtt a falról visszapattanó labdát elkapjuk. Ha sikerült, kettőt tapsolunk és így tovább...
  • Falnak dobjuk a labdát, fordulunk egyet (egy teljes kört a saját tengelyünk körül) mielőtt a falról visszapattanó labdát elkapjuk.
  • Egyenlőre:  A feladat, a labdát meghatározott módon a szemben lévő falhoz dobni. Az első játékos szembe áll a fallal és miközben az alábbi mondókát mondja, a labdát az abban meghatározott módon a falhoz csapja.
  • Egyenlőre
    két kettőre
    három hatra
    hat kilencre üsd ki tízre tizenegyre
    a mondóka ütemére két kézzel falhoz dobja a labdát
    gyertyatartó feldobja a labdát magasra
    vaskoppintó a feldobott labda pattan egyet a földön, ezután elkapja
    egyet falba ismét két kézzel a falhoz dobja a labdát
    tizet földbe tízszer a földhöz pattintja a labdát
    kis taps a labdát a falhoz csapja, majd mielőtt elkapja, tapsol egyet
    nagy taps a labdát a falhoz csapja, majd mielőtt elkapja, kettőt tapsol
    csavarintás a labdát a falhoz csapja, majd mielőtt elkapja, maga előtt könyökben behajlított kézzel, köröz egyet az alkarjaival.
    mellbe vágás a labdát a falhoz csapja, majd mielőtt elkapja, dobol az öklével kettőt a mellkasán
    jobb láb, bal láb a labdát először a felemelt jobb lába alatt csapja a falhoz, utána megismétli ezt a bal lábbal
  • "Mátyás király" adogatós

    A játékosok két sorba állnak fel, egymással szemben, kb. 2-3 m távolságra. Cikk-cakkvonalban dobják egymásnak a labdát, mindig a szemben lévőnek. A sor végén álló játékos nem cikkcakkban, hanem a vele szemben állónak dobja a labdát. Adogatás közben a következő mondókát mondják:
    Egy előre,
    két kettőre,
    három hatra,
    hat kilencre,
    töltsd ki tízre,
    tizenegyre.
    Mátyás király
    dobbintóra.
    Dobd meg jobban,
    fél oldalra!
    Supp!
    A mondóka végén szétfutnak a játékosok és akinél a labda maradt, megpróbál kidobni valakit a szétfutó társai közül. Akit eltalál, az kiesik. A játékosok megint sorokba rendeződnek, mondóka ütemére adogatják a labdát, a mondóka végén szétszaladnak és a labdás játékos megpróbál kidobni valakit. A játék addig folytatódik, míg egy játékos marad.

5. Ütős labdajátékok

Kedvenc ütős labdajátékok: utcai hoki, óriás tollas, vagy "sima" tollaslabda, csúzli tollas, lengőtenisz.

6. Gumizás

Vegyél egy kb. 3 méter hosszú nadrággumit, kösd össze egyik felénél. Három ember, vagy egy ember és két szék kell hozzá :-) 

Ketten a gumit tartják, egy pedig ugrál :

A gumit az első fokozaton a bokára kell helyezni és kezdődhet az ugrálás:

1.) 2 ugrás a bal oldalon

2.) két ugrás a jobb oldalon

3.) mindkét lábbal ráugrani a gumira

4.) terpesz

5.) összehúzás

6.) kilépés, szembefordulás a gumival

7.) átugrás

8.) fordulás, rálépés a gumira

9.) kiengedés, ráugrás a gumira

Ha hibátlanul sikerült végrehajtani a gyakorlatot, akkor tovább lehet lépni a következő fokozatra és ott is ugyanezt az ugróiskolát kell járni. És így folytatni végig a fokozatokon.

1. fokozat: boka

2. fokozat: lábszár

3. fokozat: térd

4. fokozat "alsó" comb

5. fokozat: "felső" comb

6. fokozat: csípő

Ha a játékos elrontja az ugrálást (beleakad a gumiba, vagy nem tud ráugrani a 3. pontnál), akkor csere következik - az egyik gumitartó emberrel. Ha újra rá kerül a sor, ott folytathatja, ahol előtte elrontotta, tehát nem kell előröl kezdenie.

Az a legügyesebb, aki a leghamarabb végez az összes fokozattal.


© 2021 GYERMEKMOSOLY. 1013 Budapest, Clark Ádám tér 1.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el