1. Láncfogó
Egy párral indul a játék. A kiválasztott 2 fogó kézen fogva megpróbálja elkapni a többi embert, akit sikerül megfogni, az beáll a láncba. Minél hosszabb a lánc, annál nehezebb a mozgás, viszont a lánc két szélén álló emberek bármelyike megfoghatja a még szabad játékosokat. Bekerítés ér, azonban ha a lánc elszakad, és valakit így sikerül elkapni, az nem számít, szaladhat tovább.
2. Kelj fel, Jancsi!
Ezt a játékot akár már 4 ember is tudja játszani, azonban ez is úgy jó, ha minél többen részt vesznek benne. Önkéntes alapon vagy kiszámolóval kiválasztanak maguk közül egy Jancsit, aki adott távolságra a többiektől háttal áll meg. A többiek egy vonal mögött egymás mellé állnak, Jancsi hangosan azt mondja, "Kelj fel Jancsi!", valaki a vonal mögött állók közül megkérdezi, hogy "Hány órára!" ,erre Jancsi válaszol az előzetesen megvitatott mértékek alapján. Például: 2 hordó előre (a játékos kettőt fordul a tengelye körül, miközben Jancsi felé közelít), 3 pipi előre (a játékos cipője orra elé helyezgetve lábát, lelépi a három kis lépést), 1 tigris hátra (a játékos egy nagyot ugrik hátra), maradj az ágyban (a játékos kimarad), legégett a házad (a játékosnak vissza kell állnia a vonal mögé, és előről kezdeni). A játék lényege, hogy a háttal álló Jancsi nem tudhatja, éppen kinek ad utasítást arra, hogy lépjen, hiszen a soron következő játékos helyett mindig más kérdezi meg, hogy "Hány órára?", illetve Jancsi azt sem tudja, hogy ki mekkorákat tud lépni, vagy aktuálisan milyen közel áll hozzá. A játékban az győz, aki először eléri Jancsi vállát ,így ő lesz az új Jancsi.
3. Ipiapacs
Ez a játék egyfajta bújócska-fogócska. A játékosok kiválasztanak maguk közül egy fogót, aki csukott szemmel elszámol lassan 20-ig, addig a többiek elbújnak. Ha a fogó megtalálja a búvóhelyüket és észreveszi őket, akkor el kell kapnia őket míg akiket észrevettek futva menekülhetnek. Csak akkor esnek ki, ha a fogó megérinti a vállukat, azonban ha vissza tudnak futni arra a helyre, ahol a fogó számolt és megérintik azt a pontot amiben megegyeztek (legyen ez egy fa vagy játszótéri elem, falrész), valamint azt mondják "1-2-3 Ipiapacs!" akkor biztonságban vannak. Az veszít akit a fogónak sikerül megérintenie. A következő körben ő lesz a fogó.
4. Labdás ügyességi játékok:
- A párok egymásnak dobálják a labdát (kettőt egyszerre, mindkét játékosnál van egy labda). Sikeres dobás után, mindketten egy lépést hátralépnek.
- Párok egymásnak dobják a labdát, de mindig valami különleges módon: pl. háttal, vagy egyik láb alatt, stb. Ki tud érdekesebb feladatot kitalálni?
- Lerakjuk a labdát a földre, onnan próbáljuk felhozni pattogni úgy, hogy csak ütögetjük ütemesen.
- Falnak dobjuk a labdát, tapsolunk egyet mielőtt a falról visszapattanó labdát elkapjuk. Ha sikerült, kettőt tapsolunk és így tovább...
- Falnak dobjuk a labdát, fordulunk egyet (egy teljes kört a saját tengelyünk körül) mielőtt a falról visszapattanó labdát elkapjuk.
- Egyenlőre: A feladat, a labdát meghatározott módon a szemben lévő falhoz dobni. Az első játékos szembe áll a fallal és miközben az alábbi mondókát mondja, a labdát az abban meghatározott módon a falhoz csapja.
- Egyenlőre
két kettőre
három hatra
hat kilencre üsd ki tízre tizenegyre a mondóka ütemére két kézzel falhoz dobja a labdát
gyertyatartó feldobja a labdát magasra
vaskoppintó a feldobott labda pattan egyet a földön, ezután elkapja
egyet falba ismét két kézzel a falhoz dobja a labdát
tizet földbe tízszer a földhöz pattintja a labdát
kis taps a labdát a falhoz csapja, majd mielőtt elkapja, tapsol egyet
nagy taps a labdát a falhoz csapja, majd mielőtt elkapja, kettőt tapsol
csavarintás a labdát a falhoz csapja, majd mielőtt elkapja, maga előtt könyökben behajlított kézzel, köröz egyet az alkarjaival.
mellbe vágás a labdát a falhoz csapja, majd mielőtt elkapja, dobol az öklével kettőt a mellkasán
jobb láb, bal láb a labdát először a felemelt jobb lába alatt csapja a falhoz, utána megismétli ezt a bal lábbal - "Mátyás király" adogatós
A játékosok két sorba állnak fel, egymással szemben, kb. 2-3 m távolságra. Cikk-cakkvonalban dobják egymásnak a labdát, mindig a szemben lévőnek. A sor végén álló játékos nem cikkcakkban, hanem a vele szemben állónak dobja a labdát. Adogatás közben a következő mondókát mondják:
Egy előre,
két kettőre,
három hatra,
hat kilencre,
töltsd ki tízre,
tizenegyre.
Mátyás király
dobbintóra.
Dobd meg jobban,
fél oldalra!
Supp!
A mondóka végén szétfutnak a játékosok és akinél a labda maradt, megpróbál kidobni valakit a szétfutó társai közül. Akit eltalál, az kiesik. A játékosok megint sorokba rendeződnek, mondóka ütemére adogatják a labdát, a mondóka végén szétszaladnak és a labdás játékos megpróbál kidobni valakit. A játék addig folytatódik, míg egy játékos marad.
5. Ütős labdajátékok
Kedvenc ütős labdajátékok: utcai hoki, óriás tollas, vagy "sima" tollaslabda, csúzli tollas, lengőtenisz.
6. Gumizás
Vegyél egy kb. 3 méter hosszú nadrággumit, kösd össze egyik felénél. Három ember, vagy egy ember és két szék kell hozzá :-)
Ketten a gumit tartják, egy pedig ugrál :
A gumit az első fokozaton a bokára kell helyezni és kezdődhet az ugrálás:
1.) 2 ugrás a bal oldalon
2.) két ugrás a jobb oldalon
3.) mindkét lábbal ráugrani a gumira
4.) terpesz
5.) összehúzás
6.) kilépés, szembefordulás a gumival
7.) átugrás
8.) fordulás, rálépés a gumira
9.) kiengedés, ráugrás a gumira
Ha hibátlanul sikerült végrehajtani a gyakorlatot, akkor tovább lehet lépni a következő fokozatra és ott is ugyanezt az ugróiskolát kell járni. És így folytatni végig a fokozatokon.
1. fokozat: boka
2. fokozat: lábszár
3. fokozat: térd
4. fokozat "alsó" comb
5. fokozat: "felső" comb
6. fokozat: csípő
Ha a játékos elrontja az ugrálást (beleakad a gumiba, vagy nem tud ráugrani a 3. pontnál), akkor csere következik - az egyik gumitartó emberrel. Ha újra rá kerül a sor, ott folytathatja, ahol előtte elrontotta, tehát nem kell előröl kezdenie.
Az a legügyesebb, aki a leghamarabb végez az összes fokozattal.