Rólunk

Nálunk elsődleges szempont gyermek fejlődése. Büszkék vagyunk magas színvonalú nevelő-fejlesztő  tevékenységünkre, modern felszerelésünkre és egyéni megközelítésünkre.

 Tehetségbarát Óvoda

Óvodánk, a Pestszentlőrinci Lurkó-liget Tagóvoda erdő szomszédságában, családi házas, kertvárosi környezetben található. Hat csoportszobánk, tágasak, világosak, mozgássarokkal felszereltek. Nagy udvarunk hársfákkal övezett, mozgásfejlesztő játékokkal, homokozókkal, KRESZ és focipályával, füves, és térköves területtel biztosítja a játék, és a rendszeres testedzés lehetőségét.

A pedagógiai programunkban nevelőtestületünk kinyilatkoztatta értékrendjét.

Célként fogalmaztuk meg a gyerekek sokoldalú, harmonikus fejlődésének biztosítását, az életkori és egyéni sajátosságok, és az eltérő fejlődési ütem figyelembevételével. Kiemelt feladatként kezeljük a gyerekek egészségnevelését, az egészséges életmód szokásainak kialakítását, az érzelmi nevelés és a szocializáció biztosítását, az anyanyelvi-, értelmi fejlesztés és nevelés megvalósítását, valamint a környezettudatos magatartás kialakítását a szabad játék és sokoldalú tapasztalatszerzés lehetőségének megteremtésével. Programunk profiljához igazodva gyermekeink egészségvédelmét szolgálja a közelmúltban átadott Sószoba használata is.

Nevelőtestületünk minden tagja elkötelezett, felelősségteljes munkát végez, hogy elősegítse az óvodás gyermekek harmonikus személyiségfejlődését. A befogadó szellemiségű óvodai nevelésünk hatékonysága érdekében összehangolt nevelő-fejlesztő munkánk során feltétlen számítunk a családok együttműködésére. Fontosnak tartjuk, hogy a szülők ismerjék meg óvodánk nevelési koncepcióját, hagyományait, hogy azonos értékrend szerint, közösen, egymás munkáját támogatva segítsük a gyerekek fejlődését.

Olyan harmonikus, biztonságot nyújtó környezet kialakítására törekszünk, amelyben a gyerekek bátran megnyílhatnak, kommunikálhatnak. Modell szerepünkkel, igényes nyelvhasználatunkkal tudatosan ösztönözzük a gyermekeket az egymás közötti kommunikációra. Közös szabályalakítással, a pozitív példák megerősítésével, értékek közvetítésével megtanulhatnak a közösségi normák szerint élni, melyben minden gyermeket kölcsönös tisztelet, elfogadás vesz körül.

Tudatos pedagógiai munkánk segítségével megalapozzuk a sikeres iskolakezdéshez szükséges képességeket, személyiségjegyeket.

Óvodánk valamennyi dolgozója a gyermeket egyedi, érzékeny személyiségnek fogadja el az eltérő fejlődési ütemük figyelembevételével. 

Óvodapedagógusainkkal szembeni elvárásaink jellemzői, a magas szintű módszertani tudásra való törekvés, korszerű szakmai ismeretek, példamutatás, empátia, harmonikus munkakapcsolat.

A pedagógusaink legfontosabb kompetenciája közé tartozik szaktudományi tudás; rendszer-szemléletű tervezés; a tevékenységközpontú, felfedezést, aktivitást biztosító, a gyermeki kreativitást kibontakoztató tanulási feltételek megteremtése; a kollégákkal való együttműködési, a fejlesztési, valamint az óvodai környezet alakításának kompetenciája.

Pedagógusainknál fontosnak tartjuk, hogy legyenek képesek a gyermekek egyéni szükségleteit figyelembe véve olyan pedagógiai helyzeteket teremteni, amelyek elősegítik a gyermekek értelmi, érzelmi, szociális és erkölcsi fejlődését, az egészséges életmód kialakítását. Legyenek képesek a tehetséges, a nehézségekkel küzdő vagy a sajátos nevelési igényű, valamint a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket felismerni, hatékonyan nevelni, fejleszteni, számukra differenciált bánásmódot nyújtani.

A mai változó világban a pedagógusszerepek átalakulnak. Az intézmény vezetése megérezte, hogy a gyerekek fejlesztésének érdekében szükségessé vált pedagógusaink módszertani, szakmai megújulása.

A tevékenységekben megvalósuló tanulás, a projektrendszerű tanulásszervezés, a gyerekek kompetenciáinak fejlesztése, a tehetségígéretes gyerekek azonosítása, fejlesztése új utakat jelöl ki az óvodapedagógusok számára.

" A tanulás ne lecke legyen a gyerekeknek, hanem szívdobogtató élmény."[1]

Az egyéni, páros és mikrocsoportos szervezési és munkaformák alkalmazása mellett fontosnak tartjuk a sok közös tevékenységeken alapuló, élményekben gazdag, képességek és életkor szerint differenciált hatékony tanulásszervezést, a kiemelt figyelmet igénylő gyerekek nevelését, fejlesztését.

2019-től "Regisztrált tehetségpont" vagyunk.

[1] József Attila

Innovatív módszereink

  • Motivációs adottságok megerősítése - Cselekvésre késztet. A tanulás iránti motívumok kialakulásának, fejlődésének a színtere az óvoda. 
  • Kreativitás, önkifejezés fejlődésének segítése.
  • Egyéni, differenciált bánásmód érvényesítése (Egyenetlen fejlődés). 
  • Konstruktív pedagógiai elemek alkalmazása, melyben a tanulás és játék egymást segíti, a sok érzékszervet foglalkoztató tapasztalásra, a gyerek cselekvő aktivitására, problémamegoldásra és kommunikációra épít. 
  • Élménypedagógia - Sok közvetlen tapasztaláson és a gyerek aktív cselekvésén keresztül tanít. Elsősorban a személyes készségek fejlesztését tűzi ki célul, fejleszti az önismeretet, önértékelést, az egyéni felelősségvállalást és a szociális kompetenciákat. 
  • Kooperatív tanulás - Egyszerre értelmi, érzelmi, szociális fejlesztés. Pl. drámajáték, szerepjáték. 
  • Projektpedagógia - Egészből indul ki és ehhez rendeli a részletet.· Arra készteti a gyermeket, hogy összegezzék az ismereteiket az adott témával kapcsolatban, azaz az integrált megközelítést feltételezi. A gyermekeket az önálló és a csoportokban (teamekben) történő feldolgozásra serkenti.
© 2021 GYERMEKMOSOLY. 1013 Budapest, Clark Ádám tér 1.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el