Tehetséggondozás
1. Integrált, óvodai csoportokban történő tehetséggondozás.
Az óvodai csoportban a tehetségfejlesztés a mindennapi cselekvéses helyzetekbe van beépítve, a gyerekek szabadon dönthetnek, hogy részt vesznek-e a felkínált tevékenységben. Ezek a helyzetek nyitottak, bármikor bárki bekapcsolódhat vagy kiléphet a tevékenységből. Ez hozzájárul az óvodás gyermek személyiségének alakulásához, amelyet az érzelmi biztonságot nyújtó, támogató környezet és az óvónő személyisége is segít. Az egyéni, csoportban integrált tehetséggondozásban a gyerekek óvodába lépésüktől kezdődően vesznek részt.
2. Intézményünkben hagyományává vált gazdagító programjainkon történő tehetséggondozás.
Évente több alkalommal szervezünk színes, sokoldalú pedagógiai programunk fő területéhez, néphagyományokhoz, zöld jeles napokhoz kapcsolódó témaheteket, projektek, amelyen a tehetséggondozás számos területe kerül népszerűsítésre.
3. Kreativitást fejlesztő "tehetséggondozó" foglalkozásokon történő tehetséggondozás.
Érdeklődés, képesség és teljesítmény szerinti csoportosítás. Az óvodában tehetséggondozó műhelyekbe azok a nagycsoportos korú gyerekek kerülhetnek, akik "egyéni fejlődésükben eljutottak arra a pontra, amelyben adottságuk megérett a programba való bekerüléshez. Akiknél az átlagon felüli speciális adottságaik, kreativitásuk, motivációjuk az egyéni fejlesztések hatására gazdaggá váltak és szociális fejlettségük hatására élvezni tudják a páros és kiscsoportos munkaformákat." [1]
[1] Nagy Jenőné